
مواد لازم زولبیا
نشاسته۵۰ گرم
ماست¼ لیوان
گلاب۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین¼ قاشق چایخوری
اسانس هل۲ قطره
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
کره½ قاشق چایخوری
دستور پخت و طرز تهیه زولبیا
برای تهیه زولبیا باید از ماستی استفاده کنیم که متعادل باشد ، یعنی نه سفت باشد نه شل. یک کاسه جا دار انتخاب می کنیم و نشاسته را به همراه ماست داخلش می ریزیم. مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
سپس به مدت ۵ دقیقه مخلوط ماست و نشاسته کنار می گذاریم و پس از گذشت این زمان دوباره مخلوط ماست و نشاسته را خوب هم می زنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در مرحله بعد کره را در فضای محیط قرار می دهیم تا نرم شود.
سپس آرد سفید را کم کم به همراه کره به کاسه اضافه می کنیم و مخلوط کردن مواد را ادامه می دهیم تا مایه زولبیا یکدست شود. در مرحله بعدی گلاب ، اسانس هل و جوش شیرین را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.
در این مرحله باید غلظت مایه زولبیا به اندازه ماست باشد ، در صورتی که مایه زولبیا کمی سفت تر بود کمی گلاب به آن اضافه می کنیم تا غلظتش کمتر شود. در مرحله بعدی در یک ظرف تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.
در این مرحله باید به حدی روغن در تابه بریزیم که زولبیا ها در روغن شناور باشند. حرارت زیر تابه باید متعادل باشد . مایه زولبیا را درون قیف می ریزیم و با فشار قیف درون روغن به شکل دایره و اشکال نا منظم دستمان را می چرخانیم تا زولبیا شکل بگیرد.
برای راحتی کار می تونیم مایه زولبیا را درون یک جا سسی قرار دهیم تا راحتر و سریعتر به زولبیا ها شکل دهیم. شربت را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم ، در حدی که فقط گرم باشد.
پس از اینکه زولبیاها سرخ شدند آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. سپس درون شربت می اندازیم و اجازه می دهیم زولبیاها به مدت حداقل ۵ دقیقه درون شربت بمانند.
در این مدت شهد شربت کاملا به خورد آنها می رود و آماده می شوند. پس از گذشت این زمان زولبیا ها را در ظرف مورد نظر می چینیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند ، سپس سرو می کنیم
40 حديث ماه مبارك رمضان؛ ثواب روزه و آداب روزه دار...
ما را در سایت 40 حديث ماه مبارك رمضان؛ ثواب روزه و آداب روزه دار دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 163 تاريخ: جمعه 17 خرداد 1398 ساعت: 6:10